دو قدم مانده به کنکور
نوشته شده توسط : ali

در چند روزمانده به کنکوربیشتر به فکر آرامش وروحیه‌ی خود باشید، با مثبت‌اندیشی و تمرکز به سوال‌ها پاسخ دهید تا بتوانید

درآزمون موفق شوید. باید بدانید موفقیت درکنکور پیش‌ فرضیه‌هایی می‌خواهد؛ پس همراه ما باشید تا آن‌ها را در این مطلب بخوانید

از تمرین‌های تمدد اعصاب استفاده کنید  

برای تمدد اعصاب، انقباض و انبساط عضله ها، تمرینهایی را انجام دهید که ماهیچه ها را از حالت انقباضی آزاد کند مانند ماساژ صورت و گردن، انبساط و انقباض عضله های سینه، پاها و دستها. مدیتیشن نیز بهترین کار انجام حرکتهای موزون با استفاده از موسیقی بدون کلام است. این تمرینها، وقتی با موسیقی برگرفته از طبیعت انجام شود، هیجان های درونی را بیرون میریزد و به آرامش بیشتر کمک میکند.

به موفقیت فکر کنید نه شکست

 اگر با ذهنیت شکست به طرف امتحان بروید، موفق نمیشوید؛ بنابراین، سعی کنید استراتژی »من موفق میشوم، من تلاش میکنم« را در ذهنتان پرورش دهید. خیلی از افراد عادت دارند با زمینه ی ذهنی ترس از شکست به امتحان نگاه کنند و این طرز فکر باعث میشود از ظرفیت ها و پتانسیل هایشان به خوبی استفاده نکنند.

به ساعت خوابتان لطمه نزنید

خیلی از افراد فکر میکنند چون امتحان دارند، باید کمتر بخوابند و بیشتر درس بخوانند در صورتی که باید حداقل هفت ساعت از شبانه روز را به خواب اختصاص دهند چون کم خوابی روی حافظه تاثیر میگذارد، تمرکز را از بین میبرد و به ذهن صدمه میزند.

فیلمی روحیه ‌بخش و شاداب‌ ببینید

سراغ فیلمی کمدی و خنده دار بروید و با تماشای آن، هیجانات خود را بیرون بریزید. چند روز مانده به کنکور، یک ساعت از زمانتان را به این کار اختصاص دهید. در این زمان، به دلیل درس خواندن زیاد بیش از حد جدی میشوید و این رفتار شما را مضطرب میکند اما با تماشای فیلمی شاد، اضطرابتان کاهش مییابد. اجازه ندهید والد ایرادگیر درون شما روحیه ی کودک درونتان را خراب کند؛ بنابراین، جلوی سرزنش های او را بگیرید. به والد ایرادگیر درونی پیغام بدهید که در این دوران حق ندارد شما را تحقیر یا دلسرد کند.

به مغزتان فشار نیاورید

 اگر دلهره ی آن را دارید که کم خوانده اید با تندتند خواندن و فشار به خودتان وضعیت نه تنها بهتر نمیشود بلکه بدتر هم میشود. هرچه به مغزتان بیشتر فشار بیاورید، بیشتر خودتان را خسته میکنید واحتمالا کمتر نتیجه میگیرید، حتی شاید لازم باشد به آنچه خواندهاید اکتفا کنید، از خیر تکرار درس ها بگذرید یا حداقل در زمان های محدودی درس بخوانید. با عجله درس خواندن نه منجر به فهمیدن میشود و نه تاثیر قابل توجهی دارد، حتی ممکن است بیشتر هم سردرگم شوید.

مرور کافی است

 الآن زمان تکرار و تمرین درس ها نیست، فقط وقت مرور و رفع اشکال های جزئی است، البته وضعیت الآنتان بستگی به برنامه ی شما دارد. اگر برنامه تان خوب پیش نرفته با آرامش و حوصله برای استفاده ی بهتر از زمان تلاش کنید. بهترین روش درس خواندن در این روزها مرور است.

وسایل لازم را آماده کنید

وسایل لازم همان یکی دو عدد مداد، خودکار آبی، مدادپاک کن و مدادتراش است. آنهایی که از عینک یا ابزارهای دیگر استفاده میکنند، کمی بیشتر مراقب باشند.

ویتامین هوش

 احتمالا شنیده اید که مصرف ویتامین ها و مواد معدنی باعث افزایش تمرکز و درنتیجه بالا رفتن راندمان فراگیری و به خاطر سپردن مطالب درسی میشود اما بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی شاگرد اول این قضیه هستند؛ یعنی، تاثیر مصرفشان بیش از سایر ویتامینها و مواد معدنی است. آهن و ویتامینهای خانواده ی B جزو همین گروه هستند. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامینهای خانواده ی B و آهن باعث افزایش تمرکز و جلوگیری از ایجاد سستی و خوابالودگی میشوند. مصرف آهن، به خصوص برای دخترها، ضروری است چراکه کم خونی ناشی از فقر آهن باعث کاهش تمرکز و خستگی میشود. منبع دریافت آهن، گوشت قرمز بدون چربی، انواع غلات و اسفناج منبع دریافت ویتامین های خانواده ی حبوبات کامل سبوسدار، جوانه ی گندم، تخم پرندگان و انواع آجیل.

موز، میوه‌ی دانشمندان

 مصرف بعضی میوه ها با افزایش میزان فراگیری رابطه ی مستقیم دارند مانند موز که سرشار از هیدرات کربن طبیعی و خوراک اصلی سلولهای مغز است.

بی‌آب نمانید

 بهترین نوشیدنی آب و بعد آن آبمیوه ی طبیعی است. علاوه بر این، چای سبز را هم باید به این فهرست اضافه کرد، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان و آرام بخش و میزان مصرف نوشیدنی های مفید حدود پنج لیوان در روز است. کم آبی بدن باعث ایجاد اختلال در عملکرد سلول های مغز و دیگر سلولهای بدن میشود





:: برچسب‌ها: مشاوره های حسین احمدی , تدریس خصوصی حسین احمدی , حسین احمدی , مشاوره تحصیلی حسین احمدی , برنامه ریزی تحصیلی حسین احمدی , فیلم های آموزشی حسین احمدی , استاد حسین احمدی , تدریس ادبیات حسین احمدی , تدریس دین و زندگی حسین احمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: